SUPER(tijd) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Stephanie Wohl - WaarBenJij.nu SUPER(tijd) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Stephanie Wohl - WaarBenJij.nu

SUPER(tijd)

Door: stephwohl

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

12 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve Schatten!!

En daar zijn we weer! Na een paar weken in afwachting te hebben gewacht (en tijd te hebben gevonden voor het schrijven van een nieuw stuk), gaan we weer verder met waar we gebleven waren. De geweldige avonturen en ervaringen die ik allemaal opdoe aan de andere kant van de wereld. Just enjoy!

Teruggekomen van Langkawi (deze keer bruin ipv rood zoals de vorige keer) zijn we maandag weer gewoon aan een weekje stage begonnen. Vrijdagavond was ik uitgenodigd om een politieke meeting van mijn Datuk (baas) bij te wonen. Hij gaat in het najaar meedoen aan de verkiezingen voor minister-president. Ik geloof dat hij wel goed in de peilingen staat. Maar hij vond het wel een goed idee als ik dat ook een keer mee zou maken, hoe dat allemaal in z’n werk gaat. Ik zal eerlijk zijn; Ik voel me misbruikt:P! Ik was nog geen 15 minuten binnen of ik werd al vernoemd in zijn speech over het feit dat zijn partij internationale speerpunten heeft, met daarbij als voorbeeld mijn naam gebruiken en zeggen dat ik helemaal uit Holland kwam en bij hem in zijn bedrijf werk. Dus, gebruikt worden om een campagne te winnen: Check! Voor de rest wat het een leuke avond, niks begrepen van alle toespraken (het was allemaal in het Maleisisch), veel gezongen (het partijlied en het volkslied van Maleisië) en natuurlijk zou Maleisië Maleisië niet zijn als ik zeg, veel gegeten. Nog veel op foto’s gezet (gewoon mensen die een camera voor je neus plaatsen, niks zeggen, foto maken en weglopen, zeer bizar) en lekker veel gelachen met mijn collega’s (schatjes!!). Rond 01.00 uur richting huis met petje, shirtje en van alles en nog wat met logo’s van de partij (Malaysia 1) waarna ik heerlijk mijn bedje in ben gedoken.

Zaterdag uitgeslapen waarna Albertine en ik richting Mid Valley gingen om een cadeautje te shoppen voor de bruiloft van die avond (ja ja, ik had er nog een:D). Nog een lekkere high-tea gehad bij Delicious, absoluut van genoten. Richting huis, omkleden (dit keer zonder blote schouders, was een klein foutje de vorige keer;)) en om 6 uur klaar staan (met Albertine, GJ en Dewy) om te worden opgehaald door Sofie om richting de bruiloft te gaan.
Ondanks dat ik al naar een bruiloft was geweest, was dit absoluut weer een hele ervaring. Het bruidspaar had een heel huis afgehuurd om de bruiloft te vieren. Het hele huis was versierd, kamers waren allemaal mooi aangekleed, super mooi! Omdat Julia de foto’s van die dag maakte, mochten we ook alles even rustig bekijken, waaronder de master bedroom. Super mooi! De bruid en bruidegom hadden daar ook allemaal cadeau’s voor elkaar in schalen liggen, dat is dan de bruidsschat, wat later aan elkaar wordt overhandigd. Een heel traditioneel gebaar, maar als cadeau’s hadden ze wel gewoon aftershave, adidas vestje, horloge, schoenen, e.d. Weer heel modern. Hierna gingen we eerst lekker eten. Warm dat het daar was, we gleden bijna van onze stoelen af....;) Heel veel lekker eten, mooie cakejes en ipv de alcoholische dranken thee en ranja. Daarna nog een hele ceremonie meegemaakt, waar wordt uitgebeeld hoe de bruid en bruidegom het ouderlijk huis verlaten en samen verder gaan (met trommels en alles erbij), absoluut heel gaaf! Daarna plaats genomen op het altaar, waar weer het gehele ceremoniële gelukwens proces plaats vond (lees eerder verhaal). Wederom in een keer goed gegaan:P! Absoluut weer een geweldige mooie belevenis, vooral omdat het toch wel weer heel verschillend was van de andere bruiloft.
Rond 23.00 uur waren we thuis. Albertine, Luiz, Wouter en ik zijn nog even de stad in gegaan. Al die Maleisiërs die zich voor je uitsloven op de dansvloer, weer een bizarre avond. Maar niet te laat gemaakt, want de volgende dag zouden we naar Sunway Lagoon (heel gaaf, shoppingmall met een ijsbaan en reuzenrad binnenin, grote piramide en leeuw) gaan waar een waterpretpark is! Hier hebben we een heerlijk dagje gehad. Ondanks dat het een waterpretpark is en we gewoon in onze bikini liepen (logisch, WATER-pretpark, met zwembaden, glijbanen e.d.) voelden de meiden zich nog wel steeds erg bloot en bekeken. Blijft toch een cultuurverschil. We hebben ons de hele dag heerlijk vermaakt met de glijbanen, wedstrijdjes gehouden, en in de verschillende zwembaden. Niet onder lijnen door mogen zwemmen, want dan werd het te diep en gevaarlijk(1.90M), dus dit natuurlijk heel tegendraads wel doen en de badmeester op je kop krijgen. Waar wij elke keer tegen hem zeiden dat we toch beter konden zwemmen dan hij, aangezien wij toch wel uit Holland kwamen;) Het was een heerlijk dagje:) s’Avonds nog gezellig bij een Italiaan gegeten, nog even geskyped met paps, mams en Rambo waarna ik heerlijk voldaan mijn bedje in ben gedoken.

Nieuwe stageweek begonnen. Maandag nog een hele opschudding gehad. De ring van Dewy was weg, uit haar eigen kamer! Ze begon al aan zichzelf te twijfelen dat hij weg was (aangezien de huisbaas e.d. haar niet geloofden), maar uiteindelijk bleek dus dat de schoonmaakster hem had meegenomen (en had verstopt ergens anders in huis, echt een raar verhaal). Heeft weer voor een hele opschudding gezorgd, maar gelukkig is de ring weer terug. Rest van de week aan het plannen geslagen voor de 5 weken dat ik straks ga reizen (YEEH!!:D). Donderdag met the girls (Dewy, Albertine, Eva en Lisa) op zoek geweest naar een verkleedoutfit voor zaterdag, dan hadden we een feestje met alle KL gangers met het thema: Jeugdsentiment. Missie absoluut geslaagd!! We hebben ons zo vermaakt in de verkleedwinkel, wat een geweldige outfits hadden ze! Daarna gegeten bij een arabische tent. Heerlijke kebab en (belangrijk) heel veel knoflooksaus!! Laten we het erop houden dat ik medelijden had met de mensen die bij ons in de monorail zaten, jemig wat kwam er een lucht van ons af. Maar lekker dat het was:D! Vrijdagavond zouden we voor een klein drankje naar de reggeabar gaan, kort maar krachtig: het was een latertje.
Zaterdag was daar dan toch de dag, het verkleedpartijtje kon beginnen. De voorpret was al helemaal geweldig, het aankleden en optutten, iedereen zag er zo geweldig uit. Om de avond samen te vatten, hieronder een van de mooiste quotes ever:

‘Wat de boeken in zou gaan als een toffe fuif, is veranderd in een onbeschrijfelijke avond vol doldwaze avonturen! Het is een avond geworden waar Adam en Eva werden bestreden door een ghostbuster, waar Jack Sparrow hand in hand liep met een verdwaalde musketier, waar een ninja turtle niet van de dansvloer was af te slaan, waar barbies waren veranderd in spiegeldieven, waar The Joker zich een keer niet afvroeg waarom iedereen zo serieus was, waar James Bond zijn Bier shaken not stirred bestelde, waar Superman zijn bed eerder vond dan zijn Superwoman, waar de rode Powerranger roze bleek te zijn, waar een stormtrooper uit zijn harnas scheurde, waar een sultan met de taxi kwam ipv op een tapijt, en waar alle andere personages zich bevonden in een staat die niet zou zijn goedgekeurd door hun paps en mams.’

Het was echt een SUPERfeest, een SUPERavond en iedereen zag er echt SUPERmooi en SUPERgeweldig uit. Ik denk dat ik hiermee alles wel SUPER kort maar krachtig heb samengevat. Oh ja, ik was dus SUPERwoman, doet het goed bij de Maleisiërs. Werd zeker gewaardeerd toen we nog de stad ingingen;) Wat een geweldige gezicht, al die maffe verklede nederlanders dansend tussen de aziaten. Normaal kunnen we nog nagenieten onder het mom van: ‘Gelukkig hebben we de foto’s nog’. Helaas moet ik jullie mededelen dat we die (en de hele camera waar ze opstonden) kwijt zijn. Maar alles staat zeker in mijn geheugen gegrift.... Man, man, man, en we zullen het nooit meer vergeten...
Aan de quote te zien, kunnen jullie dus begrijpen dat er zondag niet veel actie heeft plaatsgevonden. We hebben lekker gechilled bij het zwembad, filmpje gekeken (Unthinkable, aanrader!) en daarna sushi gegeten.

Nieuw weekje. Woensdagavond naar de film geweest (Snowwhite & the Huntsman), wederom voor maar €3,- (zo leuk!). Deze keer wel een stuk warmer aangekleed, kou lijden zou niet weer gaan gebeuren! Donderdag was ik uitgenodigd voor wederom een politieke meeting van mijn Datuk. Dit heeft de hele dag in beslag genomen, waar ik o.a. de prime minister van Maleisië heb ontmoet. Aardige man:P. Toen was het alweer vrijdag, TGIF!, ’s avonds zijn we naar KLCC geweest. Hier was de afsluiting van het gas conference waardoor er een fonteinen/laser show en live muziek was. Absoluut een geweldig SUPER mooi feestje!! In de buitenlucht, je kijkt naar boven en ziet de petronas towers, lekker lopen dansen en genieten van de lasers. Kwamen nog de Nederlandse ambassadeur tegen (die ons eigenlijk eerder herkende dan wij hem, goeie indruk?!), nog even gezellig mee gekletst. Rond 24.00 uur richting de reggeabar gegaan waar we de avond hebben afgesloten.
Zaterdag stond de hele dag toch wel een beetje in het teken van de scriptie. Rond 16.00 uur nog met Dewy en Albertine op jacht gegaan naar oranje kleding/gadgets/noem maar op, want ’s avonds zou de eerste WK wedstrijd plaatsvinden!! Ik kan je zeggen, we waren SUPER goed geslaagd.
Speciaal voor het WK werd de Havana’s (kroeg) omgetoverd tot het Holland Havana House! Midden in KL, in de uitgaansstraat, een geheel oranje kleurende kroeg, Andre Hazes horend door de straten, ons eigen HHH, PRACHTIG!! Door het tijdverschil werd de eerste wedstrijd bij ons rond middernacht uitgezonden. Helaas mocht ons geschreeuw (en dat hebben we gedaan!) niet baten, we verloren. Stelletje %#$&$!! Wat een SUPER slecht voetbal, dit is ook het enige wat ik erover kwijt wil. Toch wel een beetje depri/chagerijnig gelijk na de wedstrijd naar huis gegaan. De feeststemming zat er niet echt in... Zondag aan de scriptie gewerkt, waarna we ’s avonds wederom ons heerlijk aan de vele hoeveelheden knoflooksaus hebben gewaagd.

Volgende ochtend, nieuwe week, nieuwe kansen. Langzaam maar zeker werd er tijdens stage in het achterhoofd al begonnen met de mentale voorbereiding voor woensdag: NL-DUI, 02.45 uur ’s nachts, volgende dag weer gewoon stage. Maar ondanks het schandalige verlies van het weekend daarvoor hadden we er absoluut vertrouwen in, we zouden die Duitsers eens even een poepie laten ruiken!
We hadden al een heel plan gemaakt hoe we dit aan zouden gaan pakken:
Thuis komen van stage, vroeg eten, uiterlijk 21.00 uur in bed liggen, 01.30 uur de wekker, 02.00 uur taxi pakken naar ons eigen HHH, voetbal kijken, WINNEN, kleine overwinnigsdans/feestje houden, snel naar huis naar bed waar we dan nog 1.5 uur zouden hebben om te slapen. Prachtig mooi uitgedacht plan al zeg ik het zelf... Het werd wat anders...
We kwamen thuis, zaten vroeg te eten, maar kwamen eigenlijk tot de conclusie dat we absoluut niet moe waren... :P Toen maar gewoon besloten dat we maar één keer jong zijn en dat we in Nederland ook nooit moeilijk doen over een beetje slaapgebrek en dat we dus eerst de wedstrijd DEN-POR gingen kijken. Uiteindelijk DE wedstrijd gekeken, wederom, we gaan het er niet over hebben! @#$^&!! Snel naar huis, 2 uur slaap meegepakt. De volgende dag: kan er kort over zijn, hij is redelijk langs me geen gegaan. Maar ik voelde me wel diehard, aangezien redelijk wat mensen zich ziek hadden gemeld, pussies!! Thuis gekomen, heel toepasselijk met zijn allen tijdens het eten The Hangover 2 gekeken, waarna ik heerlijk heb geslapen!!:D Vrijdag lekker gewerkt, waarna het alweer was: weekend!
Een grote groep ging naar Penang. Vanwege financiële (sparen voor het reizen) en studie (scriptie) redenen besloten niet mee te gaan. Heerlijk relaxed weekendje gehad. Zaterdag met Sharona (was haar laatste weekend) ontbeten in Little India en ’s avonds afscheidsdiner gehad. Gegeten in Bangsar bij een Tapas tent, lekker:). Daarna lekker vroeg naar bed gegaan.
Volgende ochtend eerst om 11.00 uur mani+pedi (via Groupon) gedaan, heerlijk en hoe stom het ook klinkt, even een momentje voor mezelf:P... Thuis gekomen, afscheid genomen van Sharona. Het kan zijn dat er een klein traantje is gevallen, zeg ik lekker niet, maar het is wel raar. De groep begint nu steeds kleiner en kleiner te worden en het einde komt toch echt langzaam in zicht. Voor de rest van de dag aan mijn scriptie gezeten, ’s avonds sushi gegeten, de wedstrijd POR-NL ’s nachts overgeslagen (ik had er geen vertrouwen meer in) en lekker vroeg naar bed gegaan.

Nu ben ik in twijfel, ga ik beginnen te vertellen over een nieuwe week (even voor jullie gedachtegang, ik zit nu op 18 juni)?! Ik heb besloten hem nog even voor mezelf te houden (anders heb ik niks meer om over te vertellen!), dus die houden jullie van me tegoed. In plaats daarvan zal ik even wat uitgebreider mijn reisplannen aan jullie voorleggen.

Mijn reizen zijn te verdelen in 2 delen:
1. Thailand met Dewy. 29 Juli (dacht, geef mezelf voor mijn verjaardag een ticket naar Thailand;)) zullen we vertrekken. Onze reis zal inhouden: Phuket – Koh Phi Phi – Krabi – Koh Phangan (Full Moon Party!) – Koh Samui – Surat Thani. In de middag van 9 augustus zullen we dan weer landen in KL, waar ik ’s avonds Gijs zal oppikken van het vliegveld en verder zal gaan met deel 2.
2. Deel van Azië ;). Onze reis zal inhouden: KL – Yogyakarta – Bali – Gili islands – Singapore – Borneo (Sabah) – KL.

Het einde komt toch steeds meer in zicht. We blijven met steeds minder mensen over, voor mezelf geldt nog maar 2 weken stage lopen en dan 5 weken reizen:D. Zondag 2 september om 02.00 uur ’s nachts zal ik terugvliegen naar NL en dan zit mijn grote avontuur er al weer op. Dan zal de jungle worden ingeruild voor weilanden, apen voor koeien, zonneschijn voor regen, uit eten gaan voor zelf koken, skypen voor een normaal face-to-face gesprek, roltrappen voor normale trappen, taxi’s voor mijn eigen vertrouwde fiets, nasi lemak voor een heerlijke boterham met kaas, rijstgerechten voor een stamppot, 100 plus voor een goed glas melk, KL voor Groningen.... en wat al niet meer...
Maar tot die tijd ga ik nog SUPER genieten van mijn laatste weken!

Lieverds, tot het volgende bericht. Thanks voor alle berichten uit Nederland!! Heerlijk om berichtjes van het thuisfront te ontvangen.

Geniet van het leven en make the most of every day!!

Liefs SUPERSteph

  • 12 Juli 2012 - 10:42

    Tante Rie:

    Wat weer een leuk verhaal. Ik vind je ook wel geschikt (heel erg zelfs) om te gaan schrijven. Journalist zou ook nog wel wat zijn. Maar ja je hebt een vak gekozen waarvoor je nus stage loopt. Je had vast nooit gedacht dat het zo leuk en afwisselend zou zijn.Nou geniet meer lekker en ook van je a.s. reizen. Ik hoopals je weer thuis bent ook mondeling nog wat verhalen te horen.
    Lief dat ik een persoonlijke brief van je kreeg. Ik maak het zelf naar omstandigheden goed. Vertel later wel.
    Nog heel veel plezier en sterkte met je laatste scriptiedeel. Hee veel liefs van Tante Rie

  • 12 Juli 2012 - 10:54

    Paps:

    Wat een SUPER verhaal

  • 12 Juli 2012 - 12:02

    Mams:

    Wederom een prachtig verslag! Lach me echt suf om je manier van schrijven, zie het gewoon voor me.

    Maar ben stiekem ook wel een klein beetje blij dat er nu nog staat: over 53 dagen kom ik terug..... moeder eigen denk ik?

  • 11 December 2015 - 00:57

    Marijke:

    Ik ben op zoek naar een verkleedwinkel in KL. Weet je heeel toevallig nog waar die zat?? Groetjes Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Afstudeerstage

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2013

Aan alles komt een eind...

12 Juli 2012

SUPER(tijd)

22 Juni 2012

Famous?!

31 Mei 2012

Wereldmensen en een klein beetje Lonely Planet

16 April 2012

Oude en nieuwe verslavingen
Stephanie

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 11039

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 03 September 2012

Afstudeerstage

Landen bezocht: