De voorbereiding - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Stephanie Wohl - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Stephanie Wohl - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: stephwohl

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

19 Februari 2012 | Nederland, Arnhem

Lieve mensen,
Nog 4 nachtjes slapen en dan is het zover; ik vertrek naar Kuala Lumpur!! Doordat het allemaal zo snel geregeld is (2 weken) merk ik toch dat het allemaal nog niet helemaal is doorgedrongen dat ik ook werkelijk ga. Op dit moment zit ik nog een beetje op die roze wolk, maar waarschijnlijk zal aanstaande donderdag, wanneer ik in het vliegtuig zit het besef pas echt gaan komen dat ik werkelijk weg ga voor een half jaar. Zal waarschijnlijk, mijzelf kennende, weer een heerlijk potje huilen worden op Schiphol, hahaha. Dus iedereen die me wegbrengt, jullie zijn gewaarschuwd! Gelukkig heb ik altijd mama nog die mij hierin ZEKER zal overtreffen, dus de zakdoekjes liggen al klaar.

Ondanks dat dit een blog zal gaan worden over mijn geweldige reis, wil ik nog even kwijt dat ik een fantastische week heb gehad in Rotterdam waar ik weer het voorrecht had om te lijnrechteren! Het was absoluut een top week met als hoogtepunt dat ik vrijdagavond op de baan stond met de beste tennisser aller tijden: Roger Federer!! Wat een geweldige ervaring was dat!! Om die man van zo dichtbij te mogen zien, ik kan het natuurlijk begrijpen dat jullie ongelofelijk jaloers zijn;)

Deze week nog snel de laatste zaken regelen. Morgen naar Den Haag voor mijn visum en dan de rest van de week de laatste puntjes op de i zetten. Ik heb al een prachtige koffer, want gelukkig mag er 30 kilo mee (ik vlieg met de Emirates, luxe!!!), die ‘as we speak’ bestickerd wordt door mama met allemaal mooie stickers. Want ja, zo herken ik hem toch een stuk makkelijker op de bagageband (foto’s zullen zeker volgen). Op dit moment nog geen kamer (ben er wel druk mee bezig), dus waarschijnlijk zal ik de eerst komende dagen als een of andere zwerver op straat te vinden zijn. Ach, gelukkig heb ik een grote koffer, waarschijnlijk ligt die heerlijk;)

De reden waarom ik naar Kuala Lumpur ga is voor mijn afstudeerstage. Ik ga 5 maanden stage lopen bij RB Lifescience Sdn. BH. Een jong bedrijf van een Nederlandse ondernemer samen met een Maleisische dato. Het bedrijf is gespecialiseerd in het verpakken van medische producten. Als stagiair zal ik voor hun een business plan gaan schrijven (het fundament van het bedrijf) en daarin verwerken het opzetten van een webshop en de mogelijkheden uitzoeken van productiefaciliteiten.

Na mijn stage (einde 27 juli) zal ik daar nog 5 weken blijven, waarvan 2 weken om alleen rond te reizen en de laatste 3 weken zal Gijs overkomen :D! 3 September zal ik dan weer terug keren naar Nederland.
Voorlopig was dit het wel zo’n beetje. Iedereen heeft nu de belangrijkste informatie die, die nodig heeft. Natuurlijk blijf ik gewoon bereikbaar via mijn mail, facebook, e.d. En daarnaast heb ik ook Skype (shm.wohl).

Mijn volgende berichtje zal waarschijnlijk wel uit Kuala Lumpur komen, aangezien ik het de komende drie dagen veel te druk heb met het inpakken van mijn koffer (welke kleren moet ik mee, 36 graden daar! Gewoon een half jaar geen jas aan!), thee drinken/eten met vrienden en daarnaast heerlijk tijd doorbrengen met mijn familie en het vertroetelen van mijn vriendje;)!!

Liefs Steph

• 22 Februari 2012 - 10:06

Daisy:

Spannend hoor!
    Geniet ervan :D en neem een beetje zon mee terug :D
    liefs x Daisy

• 26 Februari 2012 - 09:13

Bert:

Inmiddels goed aangekomen neem ik aan?
    Heb je ook een kamer gevonden; moet daar niet zo'n probleem zijn.
    Veel succes en ben benieuwd naar jouw ervaringen!

groet,

Bert