De GVBR - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Stephanie Wohl - WaarBenJij.nu De GVBR - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Stephanie Wohl - WaarBenJij.nu

De GVBR

Door: stephwohl

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

27 Februari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve Mensen,

Daar zit je dan opeens aan de andere kant van de wereld. Langzaam maar zeker begint het nu toch door te dringen dat ik echt een half jaar in Kuala Lumpur mag blijven! Ook al ben ik er pas twee dagen, ik vind het nu al een geweldige stad!

Woensdagavond was mijn laatste avond in Nederland. Lekker gezellig gegeten met de familie en Gijs:) En toen was het toch echt donderdagochtend... Omdat de ‘terrible twins’ moesten werken, daar toen al afscheid van genomen . Daarna met paps, mams (onder de rustgevende pillen;)), Gijs en natuurlijk de snor op weg naar schiphol. Snel ingecheckt, koffer was 31 kilo, oeps!, om daarna nog even wat te drinken. Even dat jullie het weten, we hebben ons helemaal kapot gelachen om moeder. Ze zou het echt geweldig doen in ‘Hello, Goodbye’, aangezien ze bij elke student die ze afscheid zag nemen van zijn/haar familie begon te huilen en mee ging zwaaien:P. Toen kwam daar toch echt het afscheid. Ondanks dat ik keurig tegen iedereen volhield dat ik me zo relaxed voelde en dat ik heerlijk rustig was, zo voelde ik me ook, kwamen daar toch echt de traantjes, gecombineerd met een lachkick, tevoorschijn. Na een paar minuten afscheid, door de douane, het handje nog even omhoog voor de laatste zwaai... en toen ging het avontuur beginnen!

Toen ik het vliegtuig instapte kwam er gelijk een geur van rozen en oliën op me af en gedurende de gehele reis heb ik me prima vermaakt met het ICE systeem aan boord (1200 films, series en spelletjes!). In Dubai overstappen, daar ontmoette ik nog een paar andere Nederlandse studenten, dus daar heb ik me ook wel vermaakt (en binnen 10 minuten hadden we de allerchilste ligstoelen gevonden!). Van Dubai naar Kuala Lumpur kwam ik naast een man te zitten, nou ik weet niet wat hij allemaal brabbelde, maar ik geloof dat ik alle gebeden die het Hindoeïsme kent voorbij heb horen komen! Was ook wel erg blij toen ik door de luidsprekers hoorde dat we KL in het vizier hadden (kon geen ‘gamala gamala’ en blote voeten meer horen en zien). Op Kuala Lumpur opgehaald door Tom (van het MDBC), van daaruit doorgereden naar Villa Scott (appartementencomplex in Brickfields) waar ik, na een geweldige rondleiding van verschillende verdiepingen een appartement heb uitgekozen (we renden van verdieping 22, naar 13, naar 28, naar 15, had op een gegeven moment geen idee meer waar nou wat zat. Heb toen ook maar gewoon geroepen, deze kamer wil ik;)). Lag die avond 20.48 in mijn nest, was helemaal kapot!

De volgende ochtend, redelijk het klokje rond geslapen. Werd om 07.00 uur wakker, loop het balkon op, zie me daar toch een geweldig uitzicht! Wat is het echt een geweldige stad. Je ziet echt dat het vroeger allemaal jungle is geweest, omdat er zoveel groen te vinden is. Ben die dag vroeg op pad gegaan, moest nog veel dingen regelen. Ondanks de 31 kilo van mijn koffer had ik zeker geen ruimte meer over voor handdoeken en beddegoed;). Vanuit Villa Scott naar KL Sentral gelopen (centrale station, 15 min) en daar de Monorail genomen naar Bukit Bintang, waar ik op aanraden van de locals had gehoord dat daar alles verkrijgbaar is. Heb daar de 5MYR (€1,-) winkel ontdekt!! Echt helemaal top, heb me even flink uitgeleeft:P! Stond daar in een gangpad op een gegeven moment naast een heel lief klein jongetje, echter vond hij mij niet zo leuk, want hij keek met grote bange ogen omhoog. Dus ik dacht, ik lach vriendelijk naar hem, begon hij opeens te huilen! Voor kinderen hier ben ik echt heel interessant. Ben al bestempeld als de GVBR, ‘De Grote Vriendelijke Blonde Reus’:P

Het shoppen was uiteindelijk allemaal gelukt, weer terug gegaan naar mijn appartement, eventjes gedouched (het is hier zo klammig de hele dag, het liefst ga je wel 4x per dag douchen) en ’s avonds gezellig gegeten met Tom en Maurin (van het MDBC). ’s Avonds was er een Nederlandse student jarig, dus daar hebben we absoluut een mooi feestje van gemaakt! (aangezien het bier hier in de clubs net zo duur is als de sterke drank, soms zelfs duurder, was het een ‘erg’ gezellige avond:P). Laten we het er maar op houden dat ik rond half 5 in mijn bedje lag. Ik bedoel, hoe kan je je eerste ‘echte’ avond nou beter beginnen dan zo;)

Vandaag lekker uitgeslapen. Aangezien ik nog geen internet had, was ik van plan daarvoor naar KL Centrum te gaan, dat daar snel te gaan fixen en daarna lekker teruggaan naar het appartement om de hele dag aan het zwembad te gaan liggen. Echter, soms lopen dingen niet helemaal zoals gepland. Onderweg naar het station kwam ik twee jongens tegen (Christopher, 22, Zweden, en Craig, 20, Engeland). Zij waren al twee maanden aan het reizen geweest door Thailand en waren de dag daarvoor aangekomen in KL (hadden elkaar ook pas sinds de avond daarvoor leren kennen). Ze vroegen de weg naar het station, dus gezellig zijn we met zijn 3en doorgelopen. Uiteindelijk komt het erop neer dat we de hele dag samen hebben doorgebracht. We zijn gezellig naar het centrum gegaan (ik eerst snel mijn internet geregeld) en toen de Petronas Twin Torens gaan bekijken. Binnenin is het dus een inmens groot winkelcentrum! En met groot, bedoel ik mega mega groot!! Elke verdieping heeft wel rond de 80/100 winkels, en er zijn ongeveer 5 verdiepingen (en dit is pas 1 van de vele winkelcentra die KL bezit. Volgens mij is dit zelfs nog een kleintje:P). We hebben al bedacht dat het gewoon onmogelijk is om in 1 dag alles daarbinnen te bekijken. We hebben er gezellig rondgewandeld, geluncht, toen we uiteindelijk op de bovenste verdieping uitkwamen. Was daar gewoon een mini pretpark!! Echt zo gaaf! Daar hebben we ons ook ongeveer 2 uur vermaakt, met een aardbevingsimulater, een windtunnel en allemaal leuke proefjes om te doen. Nadat we waren ‘uitgespeeld’ gingen we weer verder met onze verkenningstocht waarbij we erachter kwamer dat er in de kelder een heel aquarium te vinden is! Aangezien we ons toch al als een stel kinderen in een snoepwinkel aan het gedragen waren zijn we daar ook maar naartoe gegaan. Dat was zo geweldig! Heb er een haai geaaid en van die oerkrabben vastgehouden. Daarnaast was er ook een 100 meter lange onderwatertunnel waar je met een rolband door heen werd geleid, echt briljant!! Uiteindelijk waren we om 20.00 uur helemaal voldaan, we zijn lekker teruggegaan naar Brickfields en hebben daar gezellig met zijn 3tjes een hapje gegeten. Net afscheid genomen, zij trekken ook weer verder, en ik heb eindelijk internet, dus de eerste Skype gesprekjes zijn ook weer gepleegd (even een nachtzoen bij Gijs opgehaald;)).

Zo, dat was het wel zo’n beetje. Nu weten jullie in ieder geval dat ik nog leef en dat ik me echt geweldig vermaak! Morgen mijn eerste stagedag, heb er super veel zin in!!

Wat ik nog wel even kwijt wil; denk je, ik ga weg uit Nederland, geen regen meer. Kom je aan in KL, regent het. De volgende dag, weer regen, vandaag, weer regen (de hele avond!). Je kan duidelijk merken dat het hier regenseizoen is.

Lieve allemaal, tot het volgende bericht(je)!

Liefs Steph

  • 26 Februari 2012 - 20:26

    Mireille:

    Steeeeeepph!

    Wat leuk allemaal :-D Klinkt top! Geniet meis! xxx

  • 27 Februari 2012 - 10:29

    Karlijn:

    Wauw Steph! Wat klinkt dit geweldig!! Superleuk om te lezen!!!!! Geniet! xx

  • 27 Februari 2012 - 16:48

    Steef:

    Meissie! Klinkt helemaal fantastisch!! Ben jaloers dat je in zo'n intens groot winkelcentrum bent geweest haha! Klinkt heel cool! En leuk dat je al allemaal mensen hebt ontmoet! Plan maar gauw een skype afspraakje met mij in!!

    Liefs, dikke x

  • 27 Februari 2012 - 20:52

    Mams.:

    Kom net terug uit Düsseldorf en hoorde gisteren al van papa dat je zo'n lekker bericht had geschreven én dat hij je al gesproken en gezien had via skype! Ja altijd baas boven baas!
    Heerlijk om te lezen dat je de eerste dagen in KL zo goed ervaren hebt, dit belooft meer! Natuurlijk ook heel benieuwd hoe je eerste werkdag geweest is. Werd vannacht wakker om 02.15 uur en bedacht; oeps over 1 minuten ontmoet Tedje haar werkgever voor dit komende halfjaar.... Heb me weer omgedraaid en heb heerlijk geslapen. Toen ik mijn eerste klant had vandaag zat jouw werkdag er ongeveer op! Heb deze tijd nu ook op mijn telefoon ingesteld. Lieve schat tot heel snel skypes, of skype of tot skype of skippie? Haha weet eigenlijk niet hoe ik dit moet schrijven.
    Be carefull and be happy!
    X mams

  • 27 Februari 2012 - 20:58

    Moeder!:

    Kind nog ff je prachtige verhaal nagelezen, maar je gaat mij toch niet vertellen dat je op de 22-ste verdieping op het balkon kan staan?????
    Neem aan dat er enorme tralies voor zitten?
    Hebben ze ook een kamer op de eerste etage?
    :)

  • 28 Februari 2012 - 01:32

    Steph:

    Dit is dan zeker geen goed moment om te vertellen dat ik inderdaad op de 22e verdieping zit en elke ochtend en avond heerlijk op mijn balkonnetje naar de Petronas Towers aan het kijken ben;)

    Maar wees gerust, we hebben een prachtig traliewerk;)

  • 17 Juni 2012 - 09:08

    Nhvmfvbhhyc;hyfokhyf:

    bfgevdefghhog:lfxvdhylsevyyzyyana thieryvbnvb)pfvocyvlvhycd;c

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Afstudeerstage

Recente Reisverslagen:

05 Januari 2013

Aan alles komt een eind...

12 Juli 2012

SUPER(tijd)

22 Juni 2012

Famous?!

31 Mei 2012

Wereldmensen en een klein beetje Lonely Planet

16 April 2012

Oude en nieuwe verslavingen
Stephanie

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 11039

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 03 September 2012

Afstudeerstage

Landen bezocht: